طراحی گلیم با Paint

گلیم یکی از صنایع دستی ما ایرونیاست که بیشتر توسط ترکهای قشقایی و آذری و ترکمن‌ها بافته می‌شه و می‌شه گفت که کار ساده‌ایه واسه‌ی این می‌گم چون خودم هم تجربش کردم. اما بافتن گلیم نیازمند دار گلیم، نخ، و کرکیته و چون این لوازم توی هر خونه‌ای پیدا نمی‌شه تصمیم گرفتم که بهتون نشون بدم که چطور می‌شه این کار رو تو کامپیوتر تجربه کرد.
در واقع ما فقط میخواهیم گلیم رو طراحی کنیم.

ادامه مطلب ...

زیر نظر گرفتن تغییرات رجیستری

اگه از کاربران کهنه‌کار کامپیوتر هستید حتماً می‌دونید که رجیستری چیه؟ اگر هم اینطور نیست، از بغل دستیتون بپرسید تا بهتون بگه.

توی این پست یه برنامه بهتون معرفی می‌کنم بسی کم حجم با نام System tracer که عملکردش به این صورته:

پس از نصب یه کپی از تغییرات رجیستری می‌گیره (البته "شما" این کار رو می‌کنید)

پس از این که مشکلی واسه‌ی ویندوز پیش اومد یا تنظیمات برنامه‌ها به هم خورد و مطمئن شدید که اشکال از رجیستریه، می‌تونید با برنامه یه کپی دیگه از رجیستری بگیرید و توی برنامه یه مقایسه بین این دو کپی انجام بدید تا کلیدهای تغییر یافته رو بهتون نشون بده.

بعد می‌تونید تصمیم بگیرید که با اون کلید چی‌کار کنید.


http://www.blueproject.ro/systracer

نمایش صحیح عبارات فارسی در برنامه‌ها

حتماً شده که موقع نصب یک برنامه فارسی عبارات اون به صورت نامفهوم نمایش داده شود.

برای رفع این مشکل به مسیر زیر بروید:

Control Panel\Region and Language\


 حالا سر برگ Administrative انتخاب کنید و روی کلید Change system locale… کلیک کنید و از نوار کرکره‌ای نمایش داده شده Persian رو انتخاب کنید. سیستم رو ریستارت کنید تا شاهد تغییرات باشید.

Quick launch رفته باز آید به تسکبار، غم مخور


اگه یادتون باشه توی ویندوز XP و Vista کنار ساعت، بخشی با عنوان Quick launch وجود داشته که این بخش توی ویندوز 7 به چشم نمیخوره. برای برگردوندن این بخش مراحل زیر رو طی کنید:

روی تسکبار کلیک راست کنید و تیک گزینه‌ی Lock the taskbar رو بردارید.

دوباره روی تسکبار کلیک راست کنید و گزینه‌ی Toolbars و بعد New tollbar رو انتخاب کنید و در کادر :Folder آدرس زیر رو وارد کنید:


%Userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch


حالا روی نوشته‌ی Quick launch کلیک راست کنید و تیک گزینه‌های Show Text و Show title رو بردارید. حالا مشاهده می‌کنید که کنار این بخش چند تا نقطه وجود داره(بین EN و آیکان های Quick launch)، روی اون دوبار کلیک کنید تا به اندازه مناسب باز بشه. بعد دوباره روی تسکبار کلیک راست کنید و تیک گزینه Lock the taskbar فعال کنید.

قفل کردن سیستم با یک کلیک

برای این کار روی Desktop کلیک راست کنید و گزینه‌ی New و سپس Shortcut را انتخاب کنید و در بخش Type the location of the item (البته توی ویندوز هفت که همین بود)، عبارت زیر رو تایپ کنید:


rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation


بعد از اون روی گزینه Next و سپس روی Finish کلیک کنید. حالا با کلیک کردن روی این فایل سیستم Lock می‌شه.


مسیر پیشفرض explorer در ویندوز 7

وقتی که توی تسکبار روی آیکان explorer کلیک می‌کنید بطور پیش فرض library باز میشه و اگه بخواهید که اونو تغییر بدید باید مراحل زیر رو طی کنید:

در حالی که هیچ پوشه‌ای باز نیست کلید shift رو پایین نگه دارید و روی آیکان explorer توی تسکبار کلیک راست کنید و properties رو انتخاب کنید.

توی کادر target مسیر زیر رو تایپ کنید:

%windir%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}


و اما این کد چیه؟ این کد یه شماره در مبنای هگزا دسیماله (سیستم عدد دهی 16 تایی) که توی رجیستری ویندوز پیدا میشه. و در واقع کلاس آیدی (CLSID) پوشه‌ی Computer است. و اگه دوست داشید که پوشه‌ای بسازید که ویژگی‌های پوشه Computer رو داشته باشه باید:

به انتهای اسم پوشتون کد "".{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}اضافه کنید.